10 غذای خوشمزه ترکیه که باید امتحان کرد

یکی از تفریحات لذت بخش در سفر مزه کردن غذاهای محلی و سنتی شهر یا کشوری است که به آن سفر می کنید. ترکیه یکی از کشورهای زیبای جهان است که در آن می توانید از غذاهای لذیذ ترکی لذت ببرید. اگر قصد گذراندن تعطیلات در ترکیه را دارید توصیه میکنیم حتما غذاهای سنتی و خیابانی متنوع آن را امتحان کنید. این غذاها علاوه بر تنوع زیاد با ذائقه اکثر ایرانی ها سازگار است. ترکیبات، طعم و نحوه ارائه غذاهای این کشور به گونه ای است که اشتهای شما را برای خوردن غذا باز خواهد کرد.

ما در این مطلب 10 مورد از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خیابانی ترکیه را معرفی می کنیم که برای همه ی افراد چه پیر چه جوان خوشایند است. در این کشور برای انتخاب غذا گزینه های زیادی خواهید داشت. با ما همراه باشید تا غذاهای محلی (سنتی) ترکیه را به شما معرفی کنیم.

 پیتزای ترکی لاهماجون

در واقع لاهماجون به زبان ترکی به معنای خمیر است که یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی کشور ترکیه بین گردشگران و افراد محلی ترکیه می باشد. این پیتزا از گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه ریز خرد شده، سبزیجات، جعفری و انواع چاشنی ها مانند دارچین، پودر سیر، زیره و فلفل تند تهیه می شود. البته شما می توانید همه ی مواد تشکیل دهنده این پیتزا را به سلیقه خود انتخاب کنید.

در هنگام گشت و گذار در این کشور، لاهماجون می تواند گزینه خوبی برای ناهار یا میان وعده باشد. از بهترین مکان های خیابانی برای امتحان کردن این پیتزا هلیل لاهماجون، ارتاکلار و اُز میلیس کباب را به شما پیشنهاد می دهیم.

ساندویچ ماهی بالیک اکمک

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و محبوب خیابانی ترکیه بالیک اکمک است که به معنای نان و ماهی می باشد. این غذا نوعی ساندویچ است که مواد تشکیل دهنده ی آن شامل ماهی سفید گریل شده و سبزیجات مختلفی مانند پیاز و کاهو و همچنین پر از چاشنی های خوشمزه می باشد. پیشنهاد میکنیم در طول سفرتان به ترکیه حتما این غذا را امتحان کنید قطعا از خوردن آن لذت خواهید برد. میدان امینونو، ساحل تنگه بسفر و دریا بالیک اکمک از بهترین مکان های خیابانی برای امتحان کردن این غذا می باشد.

ساندویچ دوروم

دوروم یا دونر از لقمه های معروف و محبوب خیابانی ترکیه است که بیشتر به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. طعم و مزه خوشمزه این لقمه ترکی نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. برای آماده کردن این لقمه از برش های نازک گوشت و سبزیجات یا مرغ و سبزیجات ، پاپریکا، سس لیموترش و پنیر کسار استفاده می شود. دوروم را می توانید در بامبی و کیزیل کایالار نوش جان کنید.

کاگیت حلوا

یکی دیگر از غذاهای خیابانی و سنتی ترکیه بستنی ساندویچ کاگیت حلوا است که از خوراکی های محبوب کودکان محسوب می شود. این ساندویچ بستنی در طعم های متنوعی وجود دارد که از انواع بستنی ویفری، کارامل، نارگیل، شکلات، شیر و توت فرنگی تهیه می شود. سنوکس، میسکوس حلوا و سییرنکوس از بهترین مکان ها برای سرو این بستنی می باشد.

ایسلاک برگر

برگر گوشت ایسلاک شباهت زیادی به ساندویچ های همبرگر خودمان را دارد با این که نان هایی که در تهیه آن مورد استفاده قرار می گیرد نان کره ای مرطوب می باشد. داخل این نان برگر گوشت آبدار، سس گوجه فرنگی به همراه سس پیاز چاشنی دار شده و ادویه قرار می گیرد. این غذا لقمه ای است خوشمزه که سریع آماده می شود و برای زمانی که در حین گشت و گذار شدیدا گرسنه اید گزینه مناسبی است. میدان تقسیم، کیزیلکایار و ایسلاک همبرگر مکان های خوبی برای خوردن ایسلاک برگر هستند.

سیمیت

سیمیت نانی نرم و ترد است که به نام بیگل ترکی شناخته می شود. در میان مردم ترکیه یکی از محبوب ترین نان هایی است که به آن علاقه شدیدی دارند به طوریکه هرروز، روز خود را با خوردن نان سیمیت و چایی شروع می کنند. این نان گرد و خوشمزه از شهد،کنجد فراوان، دانه کتان، خشخاش، و مغز افتابگردان به صورت برشته پخته می شود. خوردن سمیت را در سیمیت سرای ترکیه تجربه کنید.

کوکوروچ

از عجیب ترین و خاص ترین غذاهای خیابانی ترکیه میتوان کوکوروچ را نام برد. این غذای گوشتی که از روده کبابی گوسفند است را  همراه با ادویه های خوش طعم و عطر در تکه ای نان پیچیده و با روغن زیاد و نمک طعم دار می کنند. با وجود طعم و مزه متفاوت، کوکوروچ طرفداران زیادی دارد به طوریکه در هنگام سفر به ترکیه خواهید دید که مردم برای خوردن این غذا صف کشیده اند. از بهترین مکان ها برای سرو این غذا سمپیون، مرکان و امپراطور را به شما پیشنهاد می دهیم.

کومپیر

سیب زمینی کبابی کومپیر از هوس برانگیزترین غذاهای خیابانی ترکیه است که توصیه می کنیم در سفر به ترکیه حتما آن را امتحان کنید.کومپیر با طعم و مزه های متفاوتی وجود دارد که در انواع رویه ها مثل سوسیس، سس مایونز، ذرت، هویج، نخود فرنگی،کاهو، خیارشور، زیتون و پنیر کسار موجود می باشد. این غذای خوشمزه را می توانید با رویه و طعمی که با سلیقه شما مطابقت دارد سفارش دهید. دکه های سیار خیابانی مختلف در ارتاکوی برای خوردن کومپیر بهترین می باشند.

تانتونی

لقمه تانتونی در واقع نوع دیگری از دوروم است که از تیکه های گوشت گاو یا بره ،گوجه و ادویه تشکیل شده است. این غذا به یکی از شهر های ترکیه به نام مرسین تعلق دارد و بیشتر در این شهر یافت می شود. در این غذا گوشت را ابتدا سرخ یا آب پز کرده و با گوجه و فلفل، پیازسرخ شده و جعفری مزه دار می کنند. تانتونی را در کاراکوی و سوات اوتسا در ترکیه مزه کنید.

دلمه صدف

از اشتها برانگیزترین غذاهای خیابانی و ساحلی ترکیه میتوان دلمه صدف را معرفی کرد که در بین اکثر گردشگران و مردم محلی ترکیه طرفداران زیادی دارد. این غذا صدف شکم پری است که از برنج معطر و گوشت صدف تشکیل شده و به همراه لیمو سرو می شود برای خوردن این غذا باید صدف بالایی را جدا کنید. دلمه صدف از جمله غذاهای خیابانی است که در هرجایی و در هر زمانی می توانید آن را نوش جان کنید. میدیه احمد و سمپیون کوکورچ از مکان های مناسبی است که می توانید در آنها دلمه صدف را میل کنید.

غذا یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در سفر است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. غذاهای ذکر شده از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی و محلی ترکیه است که در سفر به این شهر باید تجربه کنید. این غذاها آنقدر خوشمزه هستند که هیچوقت نمی توانید طعم و عطر و بوی آن ها را فراموش کنید. پس اگر به ترکیه رفتید این غذاها را تست کنید و لذت خود از سفر را دو چندان کنید.

اگر تصمیم تان برای سفر به ترکیه جدی است، تور ترکیه خاتون سیر بهترین گزینه برای شماست زیرا ارزان قیمت ترین تورهای ترکیه مانند تور ترکیبی ترکیه، تور استانبول، تور آلانیا، تور آنتالیا و تور کوش آداسی را با خدماتی بی نظیر تنها می توانید از آژانس مسافرتی خاتون سیر خریداری کنید. پس تا دیر نشده به سایت خاتون سیر مراجعه کرده و لیست تور ترکیه ارزان و تور ترکیه لحظه آخری خاتون سیر را مشاهده کنید.


مقالات مرتبط:

J   ماه عسلی رویایی در شهر بالن های ترکیه

J  جشنواره های خرید استانبول بهترین زمان برای خرید       

J  استانبول مهد خرید دنیا به روایت تصویر