بازارهای هفتگی و محلی آنتالیا برای خرید ارزان

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که به علت تنوع بالا در جاذبه های گردشگری، هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید، صنعت توریسم این شهر روز به روز رونق پیدا کرده است. مطمئنا هرچند بار که به این شهر سفر کنید خسته نخواهید شد چراکه در هربار سفر به آنتالیا چیزهای جدیدی از سواحل گرفته تا بازارهای محلی و هفتگی را کشف خواهید کرد که تا آن موقع شاید اسمشان را هم نشنیده باشید. از آنجایی که یکی از بخش های هر سفری خرید و گشت و گذار در بازارهای هر شهر یا کشوری است، میتوان آنتالیا را به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید دانست.

شاید تا به حال بیشتر به مراکز خرید مدرن و برندهای معتبر آنها پرداخته ایم ولی در این مقاله قصد داریم بازارهای هفتگی آنتالیا یا همان بازارهای سنتی آنتالیا را به شما معرفی کنیم که بازدید و خرید از آنها لذتی کمتر از خرید از مراکز لوکس این شهر ندارد. با خرید از این بازارها هم خرید هیجان انگیزی خواهید داشت و هم با فرهنگ و عادات غذایی مردم بومی آن آشنا خواهید شد. در واقع میتوان گفت هم فال هم تماشا، پس در سفر با تور آنتالیا این بازارها را از دست ندهید.

بازار فرش لیدیا سوزانی(Lidya Suzani Carpet Gallery)

فرش یکی از کالاهایی است که مردم قاره آسیا از گذشته های دور تا به حال در خانه هایشان از آن استفاده میکنند. هنوز هم در کشورهای این قاره صنعت و هنر فرش بافی مرسوم است. آنتالیا هم برای به فروش رساندن فرش های نفیس و محلی ترکیه یک بازار فرش معروف به نام لیدیا سوزانی دارد که انواع فرش های دست بافت و مرغوب را عرضه میکند. فرش های این بازار در طرح ها و رنگ های مختلف با کیفیت بسیار بالا توانسته نظر بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا را به خود جلب کند. بازار فرش لیدیا سوزانی به عنوان بهترین بازار فرش در آنتالیا محسوب میشود.

آدرس: آنتالیا، هیساپچی، باباروس ماه

شنبه بازار آنتالیا(Cumartesi Pazarı)  

بازارهای هفتگی آنتالیا بسیار در این شهر معروف هستند که معروفترین آنها شنبه بازار است. این بازار در محله لارا آنتالیا برپا میشود که علاوه بر خرید امکانات متنوعی برای رفاه حال گردشگران فراهم کرده است. انواع هتل، مراکز تفریحی، مغازه ها و فروشگاه های متنوع برخی از امکاناتی است که در این بازار وجود دارد. برای خرید اجناس با کیفیت و ارزان میتوانید به شنبه بازار در منطقه لارا بروید. انواع لباس های مختلف، عینک های برند، وسایل تزئینی، جواهرات و لوازم جانبی تنها بخشی از اجناس موجود در این بازار هستند. گاهی اوقات این بازار در روزهای یکشنبه نیز برپا میشود ولی ما پیشنهاد میکنیم شما همان شنبه ها برای خرید به این بازار بروید.

آدرس: آنتالیا، منطقه قدیم لارا

دیگر بازارهای هفتگی آنتالیا

سه شنبه بازار

خیابان لارا از مشهورترین خیابان های آنتالیا برای برپایی انواع بازارچه های هفتگی است. این خیابان روزهای سه شنبه هر هفته میزبان تعداد زیادی فروشنده و خریدار که اکثر آنها توریست هستند، میباشد. سه شنبه بازار آنتالیا در خیابان لارا بین خیابان های متین (metin) و لارا (lara) برپا میشود.

چهارشنبه بازار

یکی دیگر از بازارهای هفتگی آنتالیا چهارشنبه بازار است که در تقاطع خیابان شارامپول(sarampol)  و سوکولو (Sukillu) برپا میشود. این مکان یک پارکینگ دو طبقه متعلق به شهرداری آنتالیا است.

پنج شنبه بازار

پنج شنبه بازار در این شهر در هرهفته روزهای پنج شنبه برپا میشود. محل برگزاری این بازار در خیابان روبروی هتل فالز به نام Tarik Akiltopu خیابان حامدیه آنتالیا Hamidiye است.

بازار جمهوریت در آنتالیا

بازار جمهوریت در منطقه مراد پاشا و در نزدیکی مرکز خرید مارک آنتالیا قرار دارد که پر از لباس ها و اجناس با تنوع بالا و قیمت مناسب است. نام این بازار به علت واقع شدن آن در خیابان جمهوریت آنتالیا است. به دلیل قرار گرفتن این بازار در محله ی تاریخی و دیدنی مراد پاشا باعث شلوغی و ازدحام بیشتر بازار جمهوریت شده است زیرا گردشگرانی که برای بازدید به این مکان میروند طبیعتا از این بازار دیدن خواهند کرد و با خرید اجناس موردنیاز خود با قیمت های بی نظیر بهره مند میشوند.

اگر با تور آنتالیا به کشور زیبای ترکیه سفر میکنید پیشنهاد میکنیم حتما این بازار سنتی را در لیست مکان های دیدنی خود قرار دهید. با وجود اینکه بازار جمهوریت از نظر ظاهری مدرن و شیک نیست ولی تنوع کالایی بالا و با کیفیت دارد که میتوان با قیمتی بسیار مناسب آنها را خریداری کرد. به همین دلیل بیشتر گردشگران به جای اینکه اقلام مورد نیاز خود را از مرکز خرید مارک خریداری کنند به سمت خیابان جمهوریت به قصد خرید از این بازار میروند.

آدرس: آنتالیا، منطقه مراد پاشا، خیابان کاظم اوزلپ، خیابان جمهوریت.

بازار گاراژ شرقی(Dogu Garaji Market) 

بازار گاراژ شرقی جالب ترین بازارهای محلی آنتالیا است که در قسمت مرکزی شهر واقع شده است. این بازار از بازارهای قدیمی شهر آنتالیا محسوب میشود که هرروز فروشندگان در آن جمع میشوند و اجناس خود را به فروش میرسانند. یکی از ویژگی های بازار کاراژ شرقی این است که علاوه بر فروش لباس و اجناس دیگر محصولات مختلف غذایی نیز در آن عرضه میشود.

 تردد آنقدر در این بازار زیاد است که اگر امروز جنسی را در آن دیدید شاید دیگر فردا آن را نبینید. بنابراین اگر قصد خرید کالایی را داشتید حتما در همان روز خریداری کنید. پوشاک، ادویه جات، ظروف مسی، آثار هنرهای دستی، فرش با بافت ترکی، قهوه، محصولات چرمی و طلا و جواهرات از جمله کالاهایی هستند که در این بازار به مشتریان ارائه میشود.

آدرس: آنتالیا، مرکز شهر آنتالیا

آنتالیا بازار (Antalya Bazaar)

آنتالیا بازار یکی از معروفترین بازارهای سنتی آنتالیا است که بیشتر اجناسی مثل پارچه و لباس در آن به فروش میرسد. از آنجایی که این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر آنتالیا است بازدید از آن را به همه گردشگران تور آنتالیا برای آشنا شدن با فرهنگ مردم این شهر پیشنهاد میکنیم. البته در این بازار انواع ظروف زیبای ترکی نیز به قیمت بسیار مناسب عرضه میشود. در واقع آنتالیا بازار مکان مناسبی برای خرید سوغات محسوب میشود چراکه در آن انواع خوراکی های خوشمزه ترکی از جمله شیره کاج، حلوا، باقلوا و چای سیب وجو دارد. همچنین صنایع دستی، زیورآلات کفش های دست دوز چرم و کلی کالاهای مختلف وجود دارد که میتوانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

آدرس: آنتالیا، مراد پاشا، میدان کاواگی

بازار قدیمی(İki Kapılı Han)

بازار قدیمی یا بازار کهن یکی از قدیمی ترین بازارهای هفتگی آنتالیا است که یکی از پرطرفدارترین بازارهای این شهر در بین بسیاری از گردشگران است. این بازار به قدری جذاب است که از سراسر جهان برای خرید و بازدید به شهر آنتالیا سفر میکنند. یکی از مزیت های این بازار این است که علاوه بر خرید میتوانید با سبک بازارهای قدیم کشور ترکیه آشنا شوید. فرش، پارچه، پوشاک، جواهرات، لباس های محلی تنها بخشی از اجناسی هستند که در این بازار عرضه میشود. پیشنهاد میکنیم آخر هفته ها را برای خرید از این بازار انتخاب نکنید زیرا به قدری شلوغ است که هم خرید را برای شما سخت میکند و هم به علت شلوغی فروشنده در حساب کتاب خریدهای شما درست عمل نکند.

آدرس: آنتالیا، بازار قدیمی

بازار کالجی در آنتالیا

کالجی یکی از محله های قدیمی در شهر آنتالیا است که بافتی بسیار سنتی و قدیمی دارد. اکثر اماکن تاریخی این شهر در این منطقه واقع شده است. بازار کالجی در این منطقه قدیمی واقع شده است که در آن بیشتر دست فروشانی را خواهید دید که صنایع دستی، گلیم و فرش میفروشند. اتحاد و هم بستگی اهالی این منطقه از ظاهر منازلشان کاملا مشخص است چرا که تمامی خانه های این محله بر روی دیوارهایشان اجناسی را برای فروش آویزان کرده اند و همه ی محل به همدیگر برای فروش بیشتر محصولاتشان کمک میکنند. اگر به وسایل سنتی دست ساز و قدیمی علاقه مندید بدون شک در این بازار میتوانید خرید شگفت انگیزی داشته باشید.

آدرس: آنتالیا، محله کالجی

بازار شی ما (Shemall)

بازار شی مال یکی از بازارهای مد در آنتالیا است که در سال 2008 افتتاح شده است. این بازار در تقاطع لاراپیچ قرار دارد که ساحل لارا را به 4 قسمت تقسیم میکند و وسعتی بیش از 10 هزار متر مربع دارد. به همین دلیل یکی از بزرگترین بازارهای محلی آنتالیا محسوب میشود. این بازار یک مرکز خرید همه جانبه است که میتوانید علاوه بر خرید از امکانات تفریحی و رفاهی آن نیز بهره مند شوید. بازار شی مال 64 برند معروف دنیا همچون ال سی وایکیکی، وست، پلو، لاگوست، اس واچ، بوینر و..... را در 70 فروشگاه و بوتیک خود جای داده است. قیمت های مناسب این اجناس یکی از دلایل محبوبیت آن در بین اهالی و گردشگران است. یکی دیگر از امکانات جذاب این بازار سینماهای مجهز آن با 8 سالن میباشد که جدیدترین فیلم های ترکی و هالیوود در آن اکران میشود. همچنین زمینهای بازی کودکان این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون نگرانی و دغدغه خریدی عالی داشته باشید.

به طورکلی، در این مطلب تلاش کردیم تمامی بازارهای هفتگی آنتالیا، بازارهای محلی آنتالیا و همچنین بازارهای سنتی آنتالیا را به همراه عکس و آدرس به شما عزیزان معرفی کنیم. حتما در سفر خود به آنتالیا بازدید از این بازارها را فراموش نکنید زیرا می توانید با کیفیت ترین اجناس را در این بازارها با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. خرید خوب به خصوص برای خانم ها باعث می شود از سفر خود دو چندان لذت ببرند. چنانچه قصد سفر به آنتالیا را دارید سری به تورهای آنتالیا خاتون سیر بزنید.

آژانس مسافرتی خاتون سیر مجری مستقیم تور آنتالیا سالیان سال است در این زمینه فعالیت داشته و توانسته رضایت بسیاری از گردشگران را جذب کند. با خاتون سیر نگران هزینه سفر خود نباشید زیرا پکیج های مختلفی را با قیمت ها و خدمات گوناگون برای تور آنتایا ارائه می کند. شما می توانید متناسب با بودجه خود پکیج مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس فرصت را از دست ندهید و با خاتون سیر تماس بگیرید یا به وب سایت ما مراجعه کنید.