شادترین و بهترین تفریحات آلانیا که نباید فراموش کنید!

همانطور که می دانید آلانیا یکی از زیباترین و گردشپذیرترین شهر ترکیه میباشد که در ساحل جنوبی این کشور واقع شده است. جذابیت های این شهر به قدری است که پیشنهاد میکنیم در سفر به ترکیه، تور آلانیا را از دست ندهید. در هنگام سفر به این شهر میتوانید علاوه بر بازدید از آثار تاریخی و باستانی از شگفت انگیزترین تفریحات آلانیا نیز لذت ببرید.

تفریحات در آلانیا، آنقدر زیاد هستند که لذت بردن از همه آنها نیاز به برنامه ریزی دارد. سفر به این شهر بدون شک میتواند خاطره ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی را در ذهن تان ایجاد کند. به عبارتی میتوان گفت آلانیا بهشت تفریحات یک روزه است و  بهتر است بدانید هیچکدام از تفریحات آلانیا محدودیت سنی ندارند. در ادامه مهیج ترین و بهترین تفریحات آلانیا که شما را به وجد خواهد آورد را معرفی میکنیم. علاوه بر این، توضیحات کاملی درباره هزینه تفریحات آلانیا و قیمت تفریحات آلانیا به شما ارائه می دهیم.

تور کواد سافاری آلانیا (Quad safari tour)

تور کواد سافاری یکی از تورهای هیجان انگیز در آلانیا است. در واقع کواد مینی موتور سیکلت پرقدرتی است که برای هر نوع مسیر پرفراز و نشیبی مناسب است و برای استفاده از آن هم نیازی به گواهینامه نخواهید داشت. بهترین مسیر برای تور کواد سافاری کوه های توروس است که در این مسیر از رودخانه خواهید گذشت. برای رفتن به این تور نگران نباشید زیرا قبل از شروع، لیدر موردنظر در مورد این تور توضیحات کاملی به شما خواهد داد و تمام نکات ایمنی گفته خواهد شد و ابتدا برای آشنایی توسط مربیان در مسیرهای صاف تمرین خواهید کرد.

جزئیات تور کواد سافاری آلانیا

- زمان این تور مهیج تقریبا 3 ساعت میباشد که در 3 نوبت انجام میشود:

  • نوبت صبح از ساعت 9 تا 13
  • نوبت عصر از ساعت 14 تا 18
  • نوبت غروب از ساعت 16 تا 20

- مسیر این تور حدودا 30 کیلومتر است.

- هزینه این تفریح آلانیا شامل آموزش، نوشیدنی و ترانسفر است و برای عکس برداری و DVD  تور باید هزینه ای جدا پرداخت کنید. هزینه تفریحات آلانیا نسبت به سایر شهرهای ترکیه خیلی مقرون به صرفه می باشد.

- وسایل مورد نیاز تور کواد سافاری: عینک آفتابی، کفش راحتی، کرم ضد آفتاب و یک دستمال تمیز برای جلوگیری از ورود گردوخاک به دهان.

- زمان برگزاری تور کوادسافاری آلانیا از اوایل آوریل (اردیبهشت) تا اواخر اکتبر (آبان) میباشد.

تور پاراگلایدر آلانیا (Paragliding tour) 

یکی دیگر از مهیج ترین و بهترین تفریحات آلانیا تور پاراگلایدر است که با استفاده از این تور تجربه ای بی نظیر از یک پرواز را خواهید داشت. قرار گرفتن بر فراز ساحل کلئوپاترا و کوه های توروس و همچنین دریای فیروزه ای جذابیت این تور را دو چندان خواهد کرد. این طبیعت فوق العاده زیبا آن چنان شما را جذب خود خواهد کرد که دیگر ترس معنایی نخواهد داشت. اگر تصمیم دارید در سفر به آلانیا در این تور شرکت کنید اصلا نگران نباشید؛ تور پاراگلایدر کاملا امن است زیرا یک خلبان حرفه ای با تجهیزات کامل شما را در پرواز همراهی خواهد کرد. این ورزش سن و سال نمیشناسد و برای زن و مرد، پیر و جوان امکان استفاده از پاراگلایدر وجود دارد. برگزاری تور پاراگلایدر بستگی به شرایط آب و هوا دارد زیرا باید با اطمینان خاطر در 800 متری سطح زمین پرواز کرد. طبیعتا در روزهای بارانی و یا روزهایی که باد شدید میوزد تور پاراگلایدر برگزار نخواهد شد.

وسایل مورد نیاز تور پاراگلایدر آلانیا

- عینک آفتابی

- لباس راحتی

- یک جفت کفش بوت

 دره سپادره آلانیا (Sapadere Canyon)

دره سپادره در 40 شهر آلانیا و 175 کیلومتری این شهر واقع شده است و حدود 3 کیلومتر با روستای سپادره فاصله دارد. در مسیر این دره شگفت انگیز رودخانه ای وجود دارد که طبیعتی سرسبز را در این منطقه به وجو آورده است. روی مسیر دره برای قدم زدن و پیاده روی مسیری پلکانی ساخته شده که میتوانید با قدم زدن روی آن از طبیعت دیدنی آن لذت ببرید. پس از گذر از دره و تماشای آبشارهای کوچک به قسمت اصلی تفریحی دره سپادره خواهید رسید. در این قسمت آبشاری بلند و چشم نواز وجود دارد که در زیر آبشار استخری طبیعی فوق العاده ای بوجود آمده که نمیتوانید از آبتنی در آن دست بکشید. همچنین در محوطه پارک مانند این دره، رستورانی با غذاهای طبیعی و محلی برای پذیرایی از شما قرار گرفته شده است. آب وهوای دلچسب، مناظر دیدنی و دمای آب این منطقه موجب شده که گردشگران ترجیح دهند اوقات خود را به جای هتل های لوکس با استخرهای مدرن، در این دره که جزء زیباترین دیدنی های آلانیا است سپری کنند.

تور کشتی آلانیا (Boat Tour)

تور کشتی آلانیا یکی از رایج ترین و دلچسب ترین تفریحات در آلانیا است که با آن میتوانید نوار ساحلی، طبیعت بی نظیر و همچنین غارهای شگفت انگیز آن را بگردید و عکس بگیرید. این کشتی تفریحی 2 یا 3 طبقه است که در طبقه بالای آن میتوانید آفتاب بگیرید و در دیگر طبقه ها روی صندلی بشینید و از دیدن طبیعت نهایت لذت را ببرید. در تور کشتی آلانیا از شما پذیرایی خواهد شد و غذا ها و خوراکی های متنوعی مانند کباب، سالاد و پاستا برای شما تهیه میشود. در عرشه کشتی برای شما موسیقی زنده پخش می شود و رقاصان محلی می رقصند. این تور پرهیجان در کشتی هایی به نان gullet برگزار میشود و کشتی ها در بندر Selcuks در نزدیکی قلعه سرخ آلانیا مسافران را سوار میکنند. برنامه ریزی تور کشتی آلانیا به این گونه است که مسافران را برای بازدید از 3 غار دزدان دریایی، عشقان و فسفر میبرد و بعد از آن در کنار ساحل شنی و تمیز کلئوپاترا توقف میکند. مسافران میتوانند در این ساحل حمام آفتاب بگیرند یا در دریای آن شنا کنند.

جزئیات تور کشتی آلانیا

- این تور هرروز از 10 صبح برگزار میشود.

- برای این تور باید حوله و لباس شنا همراه خود داشته باشید.

- ناهار ماهی یا مرغ کبابی به همراه 3 نوع سالاد و برنج و پاستا است.

- برای بستنی و عکس باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

- قیمت تور شامل بیمه، نوشیدنی و ناهار است که نسبت به سایر قیمت تفریحات آلانیا مناسب تر می باشد.

تور رودخانه دیمکی آلانیا (Dimcay river)

رودخانه دیمکی یکی دیگر از شادترین و بهترین تفریحات آلانیا است که از آب این رودخانه مزارع موز آبیاری میشود. این تور به قدری برای مردم ترکیه جذاب و دوست داشتنی است که در روزهای یکشنبه در رستوران های کنار رودخانه به ندرت میتوان جایی برای نشستن پیدا کرد. این منطقه فقط 8 کیلومتر با آلانیا فاصله دارد و هرروز هر نیم ساعت یک بار یک اتوبوس از میدان شهر به سمت این رودخانه حرکت میکند. غار دیمکی، رستوران های بسیار خوب، آب و هوای مطبوع و دمای آب این رودخانه موجب جذب گردشگران به این رودخانه بی نظیر شده است.

موج سواری پارویی

موج سواری پارویی یکی از پر طرفدارترین و بهترین تفریحات در آلانیا است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این ورزش نوعی موجی سواری مدرن به حساب می آید و این گونه است که شما باید منتظر باد باشید تا حرکت کند سپس روی تخته موج سواری می ایستید و به کمک پارو شروع به حرکت میکنید. شاید به نظر ورزش سختی باشد ولی با کمی تمرین یاد خواهید گرفت. حفظ تعادل فاکتور مهمی در موج سواری پارویی است و به همین خاطر به آرامش شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر مهارت لازم برای استفاده از این موج سواری را ندارید نگران نباشید مربی آموزشی در عرض 2 ساعت به شما آموزش خواهد داد که بعد از آن میتوانید از موج سواری پارویی کاملا لذت ببرید.

تفریحات در آلانیا به قدری متنوع و جذاب هستند که حتی اگر یک ماه هم در این شهر باشید نمیتوانید تمامی تفریحات آن را تجربه کنید. در این مطلب سعی شد مهیج ترین و بهترین تفریحات آلانیا، هزینه تفریحات در آلانیا و قیمت تفریحات در آلانیا را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم تا بتوانید در سفر خود به آلانیا برای آن ها از نظر زمان و بودجه برنامه ریزی کنید. قطعا با این تفریحات آلانیا می توانید خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود بسازید. علاوه بر این، برای اینکه لذت خود از سفر را دو چندان کنید باید یک آژانس مسافرتی خوب را برای این کار انتخاب کنید.

ما به شما آژانس مسافرتی خاتون سیر را پیشنهاد می دهیم. خاتون سیر مجری مستقیم تور آلانیا در برگزاری تور ترکیه به ویژه تور ترکیبی ترکیه، تور آلانیا، تور آنتالیا و تور استانبول حرف اول را در میان آژانس های مسافرتی می زند. همچنین، این آژانس سال های سال است که در این زمینه قدرتمند عمل کرده و توانسته رضایت مسافران زیادی را از طریق ارائه ارزانترین تورها با خدمات بی نظیر جلب کند.

پس اگر به دنبال تور آلانیا ارزان هستید حتما به سایت خاتون سیر سرس بزنید و در جریان قیمت تورهای آلانیا قرار بگیرید. بدون شک با دیدن قیمت تورهای خاتون سیر و خدمات ویژه آن مهمان ما می شوید. فقط کافی است به ما اعتماد کنید تا طعم و مزه ی یک سفر واقعی را بچشید.