بهترین و لوکس ترین رستوران های استانبول

شهر ویژه و افسانه­ای استانبول در اوراسیا (مابین دو قاره اروپا و آسیا) قرار گرفته و دارای تاریخی بسیار پر رمز و راز است. این شهر با وجود آثار تاریخی و دیدنی فراوانی که دارد سالانه پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان است. همه افرادی که به ترکیه سفر کرده‌اند بر این نکته صحه می­گذارند که بخشی از لذت سفر آنها به رستوران های استانبول و فروشگاه ها و مراکز خرید این شهر مربوط می­شود.

با توجه به اینکه ذائقه شهروندان استانبول به ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار نزدیک است، چشیدن طعم غذاهای رستوران های استانبول نیز به خصوص برای گردشگران ایرانی خوشایند است. به همین دلیل اکثر گردشگران قبل از سفر خود به استانبول به دنبال رستوران های استانبول به ویژه رستوران های ساحلی استانبول هستند و همواره می پرسند در استانبول کجا غذا بخوریم. در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین رستوران های استانبول فرصت بهره ­مندی از غذاهای این شهر را در صورت سفر برایتان مهیا کنیم.

1. رستوران لَموئِت

رستوران «لَموئِت» (La Mouette) یا مرغ دریایی در تراس هتل «بی اوغلو توم توم سوئیت» واقع است که نمای آن به سمت قسمت قدیمی استانبول قرار دارد و از بهترین رستوران های استانبول محسوب می شود. این رستوران با داشتن دو سرآشپز جوان و مستعد به واسطه مواد غذایی محلی غذاهای لذیذی را برای شما فراهم می­کند. از دسرهای خوشمزه رستوران لَموئِت می ­توان «پاناکوتا» را نام برد که از ماست تهیه می‌شود.

2. رستوران لوکانتا مایا

«لوکانتا مایا» یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول است که توسط سرآشپز «دیدِم شِنول» (Didem Şenol) بازگشایی شده است. رستورانی محلی که با منوی ساده و غذاهای جدید ترکی و دستورهای خاص فصلی تحسین بسیاری را در داخل و خارج ترکیه برانگیخته است. از جمله خوراک‌های آن «مِجوِش» (mucver) و «زوکینی فِریترز» (zucchini fritters) را می­توان نام برد. همچنین ماهی خاردار کاراملی و پرتقال از دیگر غذاهای بسیار جذاب این رستوران است.

3. روملی ‌حصاراسکله  Rumelihisari Iskele 

یکی دیگر از جذاب ­ترین رستوران‌ های ساحلی استانبول است که به شکل کلبه‌ی ماهیگیری در محیطی سنتی از دوران قرون وسطی قراردارد. تصور چشیدن طعم یک غذای ناب محلی بر روی یک اسکله به جا مانده از دوران عثمانی با نمای یک قلعه قرون وسطایی حس خاصی دارد. Rumelihisari Iskele گارسون‌هایی دارد که برخی مشتری‌های ثابت خود را به اسم می‌ شناسند و با سلیقه غذایی آنها آشنایند. پیشنهاد می‌ کنیم تناول غذاهای دریایی را که باعث قرار گرفتن نام این رستوران در بین بهترین رستوران‌ های استانبول شده­ ا­ست از دست ندهید.

4. «گالاتاسرای ایسلِت» (Galatasaray islet) یا ماهی

از جمله رستوران های ساحلی استانبول است که شبیه قایقی شناور درمیان تنگه‌ی بوسفور نزدیک «کورو چشمه» (Kuruçeşme) واقع است. لذت نوشیدنی­ ها و غذاهای دریایی این رستوران را در فضای تنگه بوسفور از دست ندهید. سالن‌های بیلیارد و کلوپ‌های جذابی که در نزدیکی ماهی قرار دارد نیز برای شب‌ گردی و تفریح مناسب است.

5. رستوران ایکس از بهترین رستوران های استانبول

پس از مرمت و نوسازی ساختمان قصر دنیز یا قصر طلایی در سال ۲۰۰۹ رستوران ایکس در بالای آن ساخته شد. این رستوران رو به نمایی زیبا از منطقه اوراسیایی استانبول و خلیج «شاخ طلایی» واقع است و تناول غذاهای ناب محلی و مدینترانه ­ای استانبول در آن بسیار لذت بخش است. «بنیاد فرهنگ و هنر استانبول» که سازماندهی رویدادهای فرهنگی مهم استانبول را بر عهده دارد نیز در این ساختمان واقع است.

6. گیریلتی (Giritli)

گریلتی یکی از بهترین رستوران های استانبول است که در محله‌ی «سلطان احمد» و در گوشه ‌ای دنج و آرم قرارگرفته است. منو با قیمت ثابت، غذاهای یونانی، نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی و هشت ‌پای کباب شده در روغن زیتون از جمله مزیت ­های رستوران گیریلتی است. در این باغ رستوران، می ­توانید غذاهای دریایی و سالاد «اورزو» (orzo) و زیتون‌های پر شده با گردو و پنیر فتا را هم سفارش دهید. می توان گفت خوشمزه ترین غذاهای رستوران های استانبول در رستوران گیریلتی پخته می شود.

7. لب دریا (Leb-i derya)

لب دریا اولین رستورانی است که با نمای مناظر زیبای شهر حدود 20 سال پیش بر روی پشت بام ساخته شد. اگر در بین بهترین رستوران‌ های استانبول به دنبال محلی برای پاساژ گردی و خرید هستید این رستوران گزینه مناسبی است. رستوران «لب دریا» در خیابان استقلال و بالای «هتل ریچموند» واقع است و نمای بسیار چشم­گیری دارد. از جمله غذاهای مشتری پسند این رستوران می ­توان به ماهی خاردار و پاناکوتا و دنده کباب با سس انار اشاره کرد.

8. میکلا (Mikla)

تلفیق هنر و خلاقیت به همراه منوی مدرن باعث شده­ است رستوران میلکا در بین بهترین رستوران های استانبول جای خود را باز کند. این رستوران که در بالای سقف هتل لوکس «مارمارا پِرا» واقع است در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و چشم اندازی بسیار زیبا به سوی شهر استانبول دارد. در این رستوران از سفارش خوراک دنده با سس پسته و گوشت کباب شده در سیخ‌های چوب گیلاس غافل نشوید. غذاهای این رستوران را نمی توانید در منوی غذاهای رستوران های استانبول پیدا کنید. 

9. موزدشانگا (Müzedechanga)

مسافرینی که برای بازدید از مجموعه کتاب‌های خطی مذهبی به موزه‌ی «سابانجی» به محله‌ی «اِمیرگان» در نزدیکی تنگه‌ی بوسفور می­ روند حتماً وسوسه حضور در رستوران «موزِدِشانگا» که در داخل موزه قراردارد را هم درک کرده ­اند. همین امر به همراه منوی مدیترانه‌ ای و نمای زیبای رو به دریا این رستوران را در بین بهترین رستوران های استانبول جای داده ­است. ما به اکثر افرادی که می پرسند در استانبول کجا غذا بخوریم، رستوران موذدشانگا را پیشنهاد می دهیم. 

10. مزه (Meze)

این رستوران اگر کوچک است اما داشتن پرسنلی که در ارائه غذا و خدمت رسانی به مشتری هیچ مضایقه ای نمی ­کنند به همراه سرآشپزی خوش سلیقه که در طبخ غذاهای مدینترانه­ ای با استفاده از گیاهان معطر سرخ شده‌ مهارت خاصی دارد باعث شده است نام آن را در بین بهترین رستوران های استانبول ببینیم. اگر به مزه رفتید یادتان باشد ماهی کبابی یا گوشت آب‌دار بره این رستوران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

به طور کلی، یکی از دلایلی که گردشگران بیشماری را به سمت استانبول می کشاند، رستوران های استانبول است. بدون شک شما نمیتوانید غذاهای رستوران های استانبول را در هیچ یک از رستوران های دیگر در سراسر دنیا پیدا کنید و طعم لذیذ این غذاها را نمی توانید فراموش کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید حتما درباره بهترین رستوران های استانبول پرس و جو کنید تا لذت خود از سفر را دو چندان کنید. از طرفی دیگر، به دنبال یک آژانس مسافرتی معتبر برای سفر خود به استانبول باشید تا بهترین خدمات را با قیمت مناسب به شما ارائه دهد.  

آژانس مسافرتی خاتون سیر سالیان سال است که در زمینه برگزاری تورهای ترکیه به ویژه تور لحظه آخری استانبول فعالیت می کند و توانسته رضایت مسافران زیادی را جلب کند. با خاتون سیر نگران هزینه های سفر خود نباشید زیرا پکیج های متنوعی را فراهم می کند و شما می توانید متناسب با بودجه خود پکیج مناسبی را با خدماتی بی نظیر انتخاب کنید. بنابراین، حتما با خاتون سیر تماس بگیرید و یا به سایت خاتون سیر مراجعه کرده و در جریان تورهای استانبول قرار بگیرید.