برترین جاذبه های گردشگری در کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه می باشد که از پرطرفدارترین جزیره های جهان محسوب می شود. این جزیره به جزیره ی پرندگان مهاجر شهرت دارد زیرا شکل ظاهری آن مشابه سر پرنده می باشد. کوش آداسی جواهر پنهان کشور ترکیه است که با آب و هوای مدیترانه ای و جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد. سواحل شنی و صخره ای بی نظیر، کشتی های توریستی، بندر قایق های تفریحی، ورزش های آبی و دیگر مراکز تفریحی بدون شک شما را برای سفر به این جزیره ترقیب خواهد کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا تمامی مناطق دیدنی کوش آداسی را که نباید از دست داد را به شما معرفی کنیم. 

پارک ملی پنینشولا کوش آداسی

از متفاوت ترین و تفریحی ترین سواحل کوش آداسی پارک ملی پنینشولا می باشد که گردشگران و توریست های زیادی را به خود جذب می کند. این پارک از نظر موقعیت مکانی در دامنه تچه دیلک در روستای خوش آب و هوای گوزل چالمی واقع شده است که تاریخی بسیار غنی دارد. منظره های شگفت انگیز و وجود نادرترین حیوانات حیات وحش مانند اسب وحشی و چیتای آناتولی، تفریحات آبی و... همه و همه باعث شده این پارک به یکی از جاذبه های گردشگری خاص شهر کوش آداسی تبدیل شود.

پارک ملی پنینشولا

پارک ملی دلتای آیدین یا بیوک مندرس کوش آداسی

پارک ملی دلتای آیدین که به نام بیوک مندرس در میان مردم این شهر معروف است در استان آیدین و در شبه جزیره دیلک واقع شده است. طبیعت شگفت انگیز، پوشش گیاهی با گیاهانی تیره و نادر در منطقه مدیترانه مانند شاه بلوط و دفنه، پلاژهای شنی و سنگی و گونه های متنوع پرنده های بومی و مهاجر موجود در آن جذابیت زیادی دارد که باعث شده یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جزیره کوش آداسی محسوب شود.

پارک ملی دلتای آیدین یا بیوک مندرس

گوورجین آداسی

از قدیمی ترین و تاریخی ترین قلعه های کوش آداسی است که در خلیج کوش آداسی واقع شده است.این قلعه یک جاذبه ی توریستی بسیار زیبا و دیدنی می باشد زیرا بر روی دیوارهای آن کتیبه ای است که توجه هرکسی را به خود جلب می کند. موقعیت مکانی قلعه گوورجین مانند کشتی شناور بر روی آب است که به وسیله اسکله امکان ورود به آن وجود دارد. این قلعه در گذشته، به عنوان کلانتری جهت محافظت جزیره در برابر حمله های احتمالی بوده است.

گوورجین آداسی در کوش آداسی

پارک آبی آدالند کوش آداسی

یکی از پرهیجان انگیزترین تفریحات کوش آداسی پارک آبی آدالند است که نباید آن را از دست دهید. در این پارک آبی امکانات متنوعی مناسب کودکان و بزگسالان وجود دارد. تفریحاتی که مناسب بزرگسالان است شامل سرسره های مختلف آبی از قبیل:سرسره های شیب دار، سرسره های حلقه ای، سرسره های سقوط آزاد، سرسره های head first، سرسره های تاریک، سرسره های لوله ای، سرسره های بدن و بلندترین سرسره خانوادگی دنیا با لوله های شش نفره. همچنین نمایش دلفین ها، قایقرانی در مسیر بیضی شکل، استخر روباز با امکانات شنا و حمام آفتاب و وجود محوطه rain dance (رقص باران) در این پارک شما را هیجان زده خواهد کرد. در پارک آب آدالند برای سرگرمی کودکان، استخر موج و استخر مخصوص کودکان، رودخانه آرام و جکوزی هایی با آب گرم ساخته شده است. از دیگر پارک های آبی در جزیره کوش آداسی میتوان از پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت و پارک آبی آکوآفانتزی نام برد.

پارک آبی آدالند در کوش آداسی

قایق ها و کشتی های تفریحی کوش آداسی

یکی از تفریحات جذاب و دلچسب در کوش آداسی سفر با کشتی ها و قایق های تفریحی است. در سفر با این قایق ها و کشتی های تفریحی می توانید در دریا به کمک جلیقه های نجات شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید. همچنین امکان استفاده از انواع نوشیدنی و سرو غذاهای بین المللی و ترکی در آن ها وجود دارد.

قایق ها و کشتی های تفریحی کوش آداسی

شهر باستانی پرینه کوش آداسی

پرینه یکی از قدیمی ترین شهرهای جنوب کوش آداسی در ترکیه است که در زمان یونان باستان بنا شده است. این منطقه در شهر آیدین کوش آداسی واقع شده و نمای ظاهری آن تقریبا مشابه تخت جمشید است، ولی چیزی که آن را متمایز میکند معماری یونانی به کار رفته در ساخت شهر پرینه می باشد. 

شهر باستانی پرینه کوش آداسی

جزیزه کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر در واقع سمبل شهر کوش آداسی می باشد که با یک جاده باریک به این شهر متصل می شود.به عبارتی این جزیره خانه پرنده ها در هنگام فصل مهاجرت پرندگان می باشد که یکی از دلایل نام گذاری این جزیره است.ساحل آرام و دنج آن مکان مناسبی برای که علاقه مندان به پیاده روی می باشد.چشم انداز زیبای این جزیره در هنگام غروب و طلوع آفتاب هر بیننده ای را غرق خود می کند. 

جزیزه کبوتر کوش آداسی

تور جیپ سافاری کوش آداسی

در فصل های بهار و تابستان در جزیره کوش آداسی تورهای مختلفی برگزار می شود یکی از متفاوت ترین و پر هیجان ترین آنها تور جیپ سافاری است.در این تور با ماشین های جیپ از رودخانه ها و غارهای گذر و منظره ها و جاذبه های گردشگری بی نظیری را تماشا خواهید کرد.با رفتن به این تورهای یک روه سافاری لحظات به یاد مادنی را برای خود رقم خواهید زد.

تور جیپ سافاری کوش آداسی

تور اسب سافاری کوش آداسی

در مناطق مختلفی مانند سواحل،جنگل ها و مکان های توریستی مانند منطقه پاموکاله تورهای اسب سافاری برگزار می شود که همه ی افراد از افراد حرفه ای گرفته تا مبتدی می توانند در این تور شرکت کنند زیرا تور اسب سافاری با حضور مربیان حرفه ای سوارکاری برگزار می شوند و کلاس های متفاوتی دارد.

تور اسب سافاری کوش آداسی

پلاژهای متنوع کوش آداسی

در این جزیره پلاژهای متنوعی وجود دارد از معروف ترین این پلاژها می توان به پلاژ یاوان سو، آب گرم ونوس، پلاژ سوگی، پلاژ کالاماکی،آب گرم یاوان،پلاژ کوشتور، آب گرم گوزل چاملی، پلاژ گوچین آداس، پلاژ بیلانچی بورنو، پلاژکارا اوا و پلاژ اختصاصی بانوان اشاره کرد.در این پلاژها با آرامش کامل از غروب آفتاب لذت ببرید.

پلاژهای متنوع کوش آداسی

کوش آداسی به عنوان جزیره ای است که سالانه توریست ها و گردشگران زیادی برای دیدن آن در فصل های مختلف سفر می کنند. جاذبه های گردشگری کوش آداسی و تفریحات کوش آداسی مانند پارک آبی کوش آداسی، جزیره کبوتر کوش آداسی، شهربازی کوش آداسی و سایر مناطق دیدنی کوش آداسی زبانزد عام و خاص هستند و طرفداران زیادی را در دنیا دارد. دیدن و تجربه این مناطق زیبا را از دست ندهید. 

اگر شما نیز قصد سفر به کوش آداسی را دارید و به دنبال بهترین تور کوش آداسی هستید ولی می خواهید هزینه آن مقرون به صرفه باشد، حتما سری به سایت خاتون سیر بزنید. آژانس مسافرتی خاتون سیر با سابقه ای درخشان در زمینه برگزاری تورهای ترکیبی ترکیه ، تورهای ترکیبی ترکیه نوروز 99 ، تور استانبول، تور آنتالیا، تور آلانیا و تور کوش آداسی می تواند سفری خوش را برای شما عزیزان فراهم کند.