ایرلاین ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان یک ایرلاین ایرانی خصوصی است که در سال 1371 با دفتر مرکزی در تهران تاسیس گردید. شرکت هواپیمایی ماهان از سال 1372 با حمایت های ویژه موسسه خیریه مولی الموحدین که از سهامداران اصلی ایرلاین ماهان بوده فعالیت خود را با دو هواپیما آغاز می کند. در نیمه های سال 1372 پروازهای بین المللی هواپیمایی ماهان به مقصد کشور امارات و شهر دبی آغاز گردید. در حال حاضر ایرلاین ماهان به 52 مقصد جهان در اروپا، اسیا و خاورمیانه  پرواز سیستمی و عملیاتی دارد.

هواپیمایی ماهان در مسیر داخلی از تهران به شهرهای مشهد، کرمان، اهواز،ایرانشهر، بندرعباس، بیرجند، خرم‌آباد، رفسنجان، شیراز، کرمانشاه، زابل، زاهدان، قشم، ساری، سنندج و سیرجان پرواز دارد.

یکی از عرصه های بین المللی هواپیمایی ماهان پرواز در مسیر ترکیه می باشد. رزرو و خرید بلیط استانبول با هواپیمایی ماهان ، رزرو و خرید بلیط آنتالیا با هواپیمایی ماهان، رزرو و خرید بلیط آنکارا با هواپیمایی ماهان بخشی از خدمات هواپیمایی ماهان در مسیر ترکیه می باشد. هواپیمایی ماهان در مسیر ترکیه به دو شکل 1- پروازهای سیستمی  و 2- پروازهای چارتر پروازهای خود را به انجام میرساند.بیشترین حجم پروازهای سیستمی ماهان مربوط به شهر استانبول با چندین پرواز روزانه با ساعات مختلف پروازی و بیشترین حجم پروازهای چارتری ماهان مربوط به شهرهای انتالیا و کوش آداسی که ویژه تورهای تابستان و تورهای نوروزی است می باشد.    بهره مندی و استفاده از هواپیمای ایرباس 300-600 در مسیر ترکیه یکی از وجوه تمایز شرکت هواپیمایی ماهان  از دیگر رقبای خود در مسیر ترکیه بخصوص استانبول شده است. این نوع از هواپیمای ایرلاین ماهان شامل دو کلاس پروازی 1- کلاس پروازی اقتصادی و 2- کلاس پروازی تجاری می باشد. خدمات هواپیمایی ماهان در کلاس پروازی اقتصادی شامل: پذیرایی معمول هواپیما و تلوزیون 42 در کابین می باشد. خدمات هواپیمایی ماهان در کلاس پروازی تجاری شامل: پذیرایی ویژه ایرانی و بین المللی  و انواع نوشیدنی، تلوزیون 42 در کابین و امکانات پخش DVD &MP3 در پروازهای بالای 3 ساعت، ارائه خدمات آسایشی و . . .  می باشد.