گردشگری

ty

هدف افراد برای مسافرت مختلف است. برخی ازافراد برای آشنایی و کسب اطلاعات در مورد تاریخ و تمدن  کشورها مانند چین، هند، ترکیه، مالزی، تایلند در آسیا و ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، قبرس، یونان در اروپا وآشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم قومیت ها مسافرت میروند، در این سفر ها مسافران از موزه ها و آثار باستانی دیدن می کنند.

*افراد برای سفر به کشورهایی که برای ورود نیاز به ویزا دارند باید از نمایندگی کشور مقصد ویزای توریستی دریافت کنند.

*افراد برای ورود به کشور های عضور اتحادیه اروپا نیاز به ویزای شینگن دارند.

r

8

گاهی برخی از افراد برای بیزینسس و قرار های تجاری به شهر و کشورهای مختلف مانند چین، کانادا و آلمان سفر می کنند.

* افراد برای سفر های تجاری می توانند ویزای بیزینسی دریافت کنند.

در تابستان و تعطیلات، اغلب خانواده ها برای تفریح و گردش به مسافرت و از جاذبه های طبیعی وآثارباستانی دیدن می کنند و به مراکز خرید می روند.

 ترکیه یکی از کشور هایی است که علاوه بر جاذبه های گردشگری و آثار باستانی دارای مناطق تفریحی در شهرهای آنتالیا، کوش آداسی، بدروم، آلانیا و مراکز خرید زیاد و متنوعی در استانبول است، سالانه تعداد زیادی از ایرانیان برای تفریح و خرید به این کشور سفر میکنند.

گاهی برخی از افراد پس از بررسی و در نظر گرفتن ابعاد مختلف، برای زندگی یا ادامه تحصیل به دیگرشهر یا کشورهای دیگر مانند مجارستان، روسیه، آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا در اروپا و ترکیه، هندوستان، دبی در آسیا مهاجرت می کنند.

گاها افرادی برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی مجبورمی شوند مدتی در شهر یا کشور دیگری اقامت کنند، همچنین این افراد می توانند از مناطق طبیعی مثل چشمه های آب گرم و گوگرد که برای درمان امراض پوستی، عضلانی و سلامتی روح مناسب هستند استفاده کنند مانند چشمه آب گرم پارک ملی بنف در کانادا، پاموک کاله در ترکیه، چشمه آب گرم ساتورنیا در ایتالیا.

a

i


 براساس تقسیم بندی سازمان ملل، گردشگری را به 3 دسته تقسیم کرده است.

توریسم داخلی (Domestic Tourism)، سفر شهروندان یک کشور شهرهای مختلف همان کشور

توریسم ورودی (Inbound Tourism)، سفر شهروندان کشورهای خارجی به یک کشور

توریسم خروجی (Outbound Tourism)، سفر شهروندان یک کشور به کشورهای دیگر

صنعت گردشگری برای کشورها اهمیت زیادی دارد و پس از صنعت نفت و خودروسازی در رتبه سوم جای دارد .صنعت توریسم باعث رونق اقتصادی و تبادلات فرهنگی وایجاد کارآفرینی می شود.

s