ترکیش ایرلاینز

در سال ۱۹۳۳ به دستور آتاتورک (بنیان‌گذار جمهوری ترکیه ) شرکت هواپیمایی ملی کشور ترکیه (شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز) تأسیس شد، که  دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر استانبول قرار دارد و در فرودگاه آتاتورک و فرودگاه سابیحا گوکچن شعبه دارد. این شرکت هواپیمایی، یکی از بهترین خطوط هواپیمایی را دارد به گونه ای که به عنوان برترین خط هواپیمایی اروپا و جزء بهترین خطوط هواپیمایی جهان انتخاب شده است.

این ایرلاین با 333 هواپیما، روزانه به ۳۰۰ مقصد، در سراسر دنیا ( اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا )پرواز مستقیم دارد. .در پرواز ترکیش میزان بار مجاز بر حسب کلاس پروازی متفاوت است،

میزان بار مجاز پروازهای بین المللی برای پروازهای بیزنس  ۳۰ کیلوگرم و میزان بار مجاز برای پروازهای اکونومی ۲۰ کیلوگرم است،  مسافران در صورت حمل بار بیش از حد مجاز مشمول اضافه بار و مجبور به پرداخت جریمه اضافه بار خواهند شد . ترکیش ایرلاینز  از شهر های مختلف ایران(تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز) پرواز مستقیم به استانبول دارد و همچنین پرواز مستقیم از تهران به نقاط مختلف اروپا و آمریکا( استکهلم، مادرید، بارسلون، رم، لندن، ژوهانسبورگ، تورنتو، استانبول و ...) دارد.