عواقب عدم استفاده از ویزای شینگن چیست؟

 یکی از مسائلی که افراد در پروسه اخذ ویزای شینگن با آن مواجه می شوند، گرفتن ویزای شینگن و نرفتن می باشد. ممکن است شما بعد از اینکه موفق به دریافت ویزای شینگن شدید به هر دلیلی نتوانید از ویزای خود استفاده کنید. در چنین شرایطی چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟؟؟ در این مقاله ما شما را از عواقب عدم استفاده از ویزای شینگن و اموری که باید هنگام اقدام درخواست بعدی خود انجام دهید مطلع میکنیم.

ویزای توریستی یا کوتاه مدت شینگن معمولا حداکثر اعتباری که دارد 90 روزه یا سه ماهه است. البته اگر برای اولین بار اقدام به درخواست این ویزا کرده اید، ویزای شما به صورت سینگل و مدت محدود صادر میشود. به عنوان مثال، اگر قصد سفر 10 روزه به یکی از کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید ویزا دقیقا متناسب با همان بازه زمانی با درج تاریخ ورود و خروج و مدت اقامت شما صادر میشود. با این حالا چنانچه شما در طول این بازه زمانی به هر دلیلی موفق به استفاده از ویزای شینگن خود نشدید تنها مشکلی که برایتان پیش خواهد آمد هزینه هایی است که برای درخواست این ویزا متقبل شده اید که با توجه به بالا رفتن نرخ ارز، هزینه قابل توجه ای است.

یکی از مهمترین عواقب عدم استفاده از ویزای شینگن این است که بعد از گذشت یک مدت، مجددا قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید. در چنین شرایطی باید دلیل منطقی و قانع کننده ای برای استفاده نکردن از ویزای قبلی خود به سفارتخانه ارائه دهید که درصورت عدم ارائه دلیل یا دلیلی که سفارت خانه را متقاعد نکند با درخواست مجدد ویزای شما موافقت نخواهد شد.گواهی پزشکی میتواند یکی از شواهد منطقی ارائه شده برای استفاده نکردن از ویزا و سفر نرفتن شما باشد.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا برای سفارت خانه گرفتن ویزای شینگن و نرفتن انقدر اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که سفارت خانه ها با صدور ویزای توریستی، از طریق ورود توریست به کشورهای خود درآمد کسب میکنند. در واقع وقتی شما از ویزای خود استفاده نمی کنید و غیر از هزینه های درخواست ویزا برای کشور مورد نظر سودی نداشته اید، دیگر دلیلی ندارد که سفارت برای شما ویزا صادر کند. به همین دلیل است که شما باید تلاش کنید تا سفارت متقاعد شود شرایط شما به گونه ای بوده که امکان رفتن به سفر را نداشته اید و در صورت صدور مجدد ویزا بدون شک به کشور آنها سفر میکنید.

دقت کنید تجربه به ما نشان داده است که در برخی از موارد اگر به هر دلیلی اطلاعات سفر شما از جمله تاریخ رزرو بلیط هواپیما و هتل با زمان سفر واقعیتان به حوزه شینگن مطابقت نداشته باشد، در سوابق سفر شما ثبت یا ویزای شما باطل میشود. همین امر موجب شده سفارت سخت گیری بیشتری برای دفعات بعدی صدور ویزای شینگن به خرج دهد. بنابراین به شدت توصیه میکنیم با وجود سختی های زیاد مراحل اخذ ویزای شینگن، حتما حتما از ویزای خود استفاده کنید تا برای درخواست های بعدی دچار مشکل نشوید.

اگر با خواندن این مقاله باز هم سوالی در زمینه عواقب عدم استفاده از ویزای شینگن دارید با کارشناسان خاتون سیر تماس بگیرید تا به صورت رایگان به سوالات شما پاسخ دهند. خاتون سیر با سابقه درخشان در زمینه مشاوره اخذ ویزای شینگن توانسته در این مسیر به بسیاری از افراد کمک کند و در بدترین شرایط راهکارهایی را به آن ها پیشنهاد دهد تا به هدف خود برسند. شما می توانید با خیال راحت از صفر تا صد پروسه اخذ ویزای شینگن خود را به ما بسپارید و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به آنچه که می خواهید برسید.