هیجان انگیز ترین و بهترین پارک های آبی پکن

همه ساله گردشگران زیادی به شهر تاریخی پکن، پایتخت چین وارد می­شوند؛ همین امر باعث شده ­است فرودگاه بین المللی پکن عنوان دومین فرودگاه پرتردد جهان را از آن خود کند. این شهر با سابقه ­ای 3 هزار ساله آثار تاریخی فراوانی در خود جای داده و همین امر باعث استقبال فزاینده گردشگران خارجی به چین و شهر پکن شده ­است. به همین دلیل، مسئولین دولتی چین بر روی صنعت توریسم به عنوان منبع درآمدی عالی، حساب ویژه ­ای باز می کنند. علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت زیبا و افسانه­ ای شهر پکن نیز عامل دیگری برای جذب گردشگر محسوب می­ شود. در سال ­های اخیر، صنعت گردشگری چین در کنار عوامل تاریخی و طبیعی، از اهرم­ دیگری با عنوان پارک ­های آبی نیز برای جذب توریست بهره برده ­است. در این بین، پکن با تأسیس بزرگترین پارک های آبی جهان در این زمینه رشد قابل توجهی کرده است. در این مقاله در نظر داریم تا حدودی بهترین پارک های آبی پکن را برای علاقمندان سفر به این شهر افسانه ­ای معرفی نماییم.

 پارک آبی بلو کیوب در پکن

پارک مکعب آبی در بین بزرگترین پارک های آبی جهان جایگاه ویژه­ ای دارد. این پارک که در مسیر شمال به جنوب پکن قرار دارد، طی مدت 5 سال به منظور برگزاری مسابقات شنای المپیک 2008 به بهره­ برداری رسید. به جرأت می ­توان گفت پارک مکعب آبی در بین بزرگترین پارک های آبی جهان از لحاظ به کار گیری تجهیزات مدرن و پیشترفته رقیبی ندارد. برای مثال، سازه ­های به کار رفته در این مجموعه به گونه ­ای است که ضمن سازگاری با محیط زیست، بخشی قابل توجهی از آب مورد نیاز استخرهای مجموعه را از طرق آب باران و پس از طی کردن فرایند تصفیه تأمین می کنند. علاوه براین تدبیری اتخاذ شده تا از طریق جذب گرمای خورشید به وسیله دیواره حبابی مانند آن، آب مجموعه نیز گرم شود. پس از پایان یافتن مسابقات المپیک، و با تدبیر مسئولین، پس از تجهیز به سرسره های آبی بزرگ و برخی سازه­ های دیگر، این پارک به یکی از جذاب­ ترین و پربازدید ترین اماکن دیدنی شهر پکن تبدیل شد. کار به جایی رسید که پارک مکعب آبی بعد از دیوار چین رتبه دوم مراکز مورد استقبال گردشگران را به خود اختصاص داد و این در بین بزرگترین پارک های آبی جهان امتیاز مهمی است؛ به گونه ­ای که در روزهای تعطیل، مناسبت ها و آخر هفته ها به خصوص در فصل گرم تابستان انبوهی از مسافران خود را برای تفریح و سرگرمی به این مکان می ­رسانند. گفتنی است، ساعت کاری مکعب آبی از 10 صبح تا 9 شب است.

پارک آبی بلو کیوب در پکن

پارک آبی های اسپیس در پکن

های اسپیس یکی دیگر از بهترین پارک های آبی پکن است که در بین بزرگترین پارک های آبی جهان نیز قرار دارد. این پارک سرپوشیده به گونه­ ای ساخته شده است که در صورت مساعد بودن هوا قابلیت بازشدن سقف را دارد. های اسپیس با داشتن گنجایش حدود 3000 نفر دارای دیوار هایی شیشه ای است و بلندترین سکوی آبی پکن را در خود جای داده است. در این سکو انواع نمایش ­های آبی و دیگر برنامه ­های آبی هیجان انگیز اجرا می ­شود. موقعیت این پارک به گونه ای است که مسافران به راحتی می­ توانند با استفاده از خطوط مترو و اتوبوس به آن دسترسی داشته باشند. های اسپیس از 9 صبح تا 10 شب باز است.

پارک آبی های اسپیس در پکن

پارک آبی موریس واتر در پکن

اگر اهل هیجان هستید پیشنهاد می­کنیم به این پارک سری بزنید چرا که بزرگترین سرسره مارپیچ چین را در خود جای داده­ است. علاوه بر این، موریس واتر در بین پارک های آبی چین جالب ترین پرده سینمایی را در خود جای داده است. این پارک که بزرگترین پارک های آبی جهان است با دارا بودن استخر های تفریحی و قلعه های بازی متنوعی و یک سالن مجزا برای بازی کودکان، مکان خوبی برای سرگرمی و ثبت خاطرات هیجان انگیز است. پارک از 9 صب تا 10.30 دقیقه شب باز است.

پارک آبی سیتی سی ویو در پکن

City seaview به عنوان یکی از بزرگترین پارک های آبی چین در پکن واقع است. اگر می­ خواهید در فضایی پر از درختان نارگیل از مناظری آبی لذت ببرید به پارک سری بزنید. این پارک با دارا بودن امکانات مدرن توقعات شما را از یک پارک آبی برآورده خواهد کرد. از امتیازات این پارک 60 هزار متر مربعی، داشتن حوضچه ای برای ماهیگیری است که در بین بزرگترین پارک های آبی جهان کم نظیر است. علاوه بر این در بخشی از پارک تخت­ هایی قرار گرفته که شما می ­توانید به راحتی بر روی آنها دراز بکشید و خستگی را از تن به در کنید. بانجی جامپینگ و سالن های ماساژ از دیگر امکانات و تفریحات سیتی سی ویو است. این پارک از 9 صبح تا 8 شب آماده ارائه خدمت است.

پارک آبی سیتی سی ویو در پکن

پارک هپی مجیک در پکن

این پارک آبی از جمله بزرگترین پارک های آبی چین و همچنین بزرگترین پارک آبی جهان است که در منطقه غربی پکن قرار دارد. سازندگان هپی مجیک که در طراحی آن از معماری سنتی چینی و به روزترین وسایل آبی بهره برده ­اند ادعا می­کنند که این پارک با ظرفیتی برابر 30000 نفر و مساحتی در حدود 33 هکتار در بین بزرگترین پارک های آبی جهان رتبه اول را دارد. این پارک با داشتن 50 سرسره و جاذبه­ های دیدنی دیگر مجهز به یک خط مترو و دو خط اتوبوس است که کار مسافران را برای دسترسی به آن راحت می ­کند. این پارک همه روزه از 7 صبح الی 10 شب پذیرای بازدید کنندگان است.

اگر عاشق شنا کردن هستید و دوست دارید بزرگترین و مهیج ترین پارک های آبی جهان را ببینید حتما به شهر پکن بروید. پارک های آبی پکن به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که به محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده و سالانه گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند. بدون شک در فصل تابستان و گرمای آن هیچ چیز به اندازه تفریح در پارک های آبی پکن جذاب و باحال نخواهد بود.

اگر می خواهید به شهر پکن سفر کنید سری به تور پکن خاتون سیر نیز بزنید. خاتون سیر برگزارکننده و مجری مستقیم تورهای چین می تواند ارزان ترین تورهای چین به فرودگاه های مختلف را با خدماتی باورنکردنی برای شما فراهم کند. اگر به دنبال بهترین قیمت تور پکن، تور لحظه آخری پکن، تور ارزان پکن و تور پکن شانگهای هستید حتما به سایت خاتون سیر مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا تمامی تورهای چین خاتون سیر را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.